Før var jeg arbejdsgiver for 2-4 medarbejdere - nu søger jeg arbejde.

Jeg har ikke nogen egentlig uddannelse, men jeg har løbende tilegnet mig den viden og de færdigheder jeg har set nyttige med henblik på at drive min virksomhed og tilfredsstille min videbegærlighed.

Drivkraften har - ud over at tjene til det daglige brød - altid været udfordringen ved at løse problemer og glæden ved at se ting fungere. At nyde jagtglæden ved at finde "guldklumper" på de mange gamle biler, og at opfinde smarte metoder og værktøjer til afprøvning, demontering, opbevaring og annoncering.

Jeg har nydt kontakten med kunderne og udfordringen ved at være med til at identificere årsagerne til deres problemer, og ofte er kunder da også kørt hjem med en helt anden vare, end den de først spurgte på.

Jeg er stolt af at kunne sige, at jeg i næsten 30 år har levet af at genbruge reservedele.
Jeg fandt værdier modsvarende over 100 mio kr. hvis de skulle have været importeret, og solgte dem for ca. 20 mio. kr. Alle var glade.

Nu går hovedparten af disse værdier tabt. Bilejerne i området må nu aflevere deres biler hos de lokale jernhandlere, og hos dem er det ikke muligt at købe reservedele.

Årsagen til konkursen var hverken svigt fra kundernes eller min side.

Forretningen kunne nemt have været drevet videre med en ganske almindelig financierg.

Men den fornufte financiering blev effektivt forhindret rent politisk.

Gennem årene, er de største problemer for ophuggerbranchen nemlig skabt rent politisk, med de ene formål: at vanskeliggøre genbrug for at fremme væksten.
Bruttonationalproduktet skal helst stige mindst 2% hvert enest år - ellers vakler det økonomiske korthus og systemerne bryder sammen.

Alt dette kan du læse mere om på disse sider. - Tilbage til Jobsøgningen.

Klik her, for at downloade mit CV

Hvad kan jeg ellers ?

Ud over at starte og drive virksomheder har egenhændigt lavet dette website, som er skrevet i rå html-kode.

Her ligger systematisk forbundne oplysninger om alle de reservedele der var på lageret, samt stamoplysninger på alle de biler hvorfra delene blev afmonteret.

På dette website findes 1.556 dæk, fælge eller hjul samt 9.900 reservedele med link til de 5.491 donorbiler.

Det der gjorde det muligt, at skrive de mange sider og lister, var, at jeg løbende har arbejdet med at udviklet et lagerstyringsprogram i programmeringssproget Delphi. Under arbejdet med både at skrive sider til nettet og udvikle programmet med kundekartotek, salgsstatistik, udskrivning af fakturaer mv., baseret på 20 databaser, fik jeg idéen til at lade programmet skrive de sider jeg skulle bruge.

Det var en stor succes, fordi de mange sider var systematiserede statiske sider som Google hurtigt fandt, når kunderne indtastede de rigtige kombinationer af søgeord for reservedele og bilmodeller. Det var interessant. I flere år havde jeg nærmest internettet for mig selv, kollegerne havde dengang en opfattelse af at internettet kun var for ingenører og nørder. Når jeg prøvede at forklare dem mine visioner og vore muligheder for at samarbejde, havde de kun hånlatter tilovers - "Du tror da vel ikke at almindelige mennesker og mekanikere har tid til at lede efter reservedele på en computer - de ringer sgu da til os".

Senere blev der mere konkurrence på nettet, men hovedsageligt fra dynamiske databaser på nettet som ikke hitter så voldsomt. Men konkurrencen blev øget og i mine anstrengelser på at holde mine placeringer fik jeg lært en masse om søgemaskineoptimering.

De seneste år, indtil Allerød Autoophug lukkede, lå jeg konstant på 2. til 13.pladsen i Google med "Skrotning" og "Skrotpræmie". Det dykkede f.eks. i perioder hvor der blev skrevet heftig i medierne om skrotpræmie for brændeovne, eller skrotning af U.S.A.'s stjernekrigsproject.

Da Allerød Autoophug i år 2001 blev miljøcertificeret, var det naturligvis med at html-baseret miljøledelsessystem.

Fortsættes.............